Kriseledelse - Lær at håndtere det, og skab tryghed hos medarbejdere
16875
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16875,page-child,parent-pageid-16463,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-17.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.5,vc_responsive

KRISELEDELSE

Krise kommer af det græske ord ”krisis”, der betyder vendepunkt eller en pludselig forandring. Både organisationslivet og det personlige liv er en perlerække af kriser. Og som leder består din hverdag i en evig balancering af på den ene side organisatoriske krav og forventninger og på den anden side menneskelige behov og ønsker.

 

 Krisereaktioner er de normale reaktioner, der ledsager en uventet og særlig hændelse.

Der er ingen rigtige eller forkerte reaktioner, ligesom det ikke kan forudsiges, hvem der vil reagere mest.

Kriseledelse er et effektfuld værktøj ,til at hjælpe de personer, der bliver ramt af uventede omvæltninger 

Opsigelser, fusioner og mangelfuld ledelse udløser krisereaktioner

 

Langt de fleste kommer selv igennem kriserne i deres liv. Dog ved man, at en succesfuld håndtering af den aktuelle krise er afhængig af, på hvilken måde man tidligere i sit liv har klaret kritiske situationer. Desuden har det totale livsstress, det vil sige i hvor høj grad, man er belastet i hele sit aktuelle liv, betydning for, hvordan man håndterer den nye kritiske situation.

 

I virksomheden opstår de mest almindelige krisereaktioner som følge af opsigelser, fusioner, outsourcing, utilstrækkelig kompetenceudvikling og mangelfuld ledelse.

Skab trygge medarbejdere med en professionel krisehåndtering

 

I organisationen kan krisereaktioner vise sig som højt sygefravær, stor medarbejderomsætning, marginalisering af ansatte eller grupper af ansatte, stigning i antallet af ulykker, faldende produktivitet, manglende motivation blandt medarbejdere og ledere og ved mange småkonflikter.

 

De fleste er ikke bange for forandringen, men for den mening, de tillægger forandringen. Din opgave som leder er at sikre realisme og håb i de involveredes opfattelse af situationen og undgå krisereaktioner. Meningsfuld ledelse i krisesituationer indebærer begavet og aktiv balancering af forventninger, fokus og handlinger.

justCHANGE tilbyder ydelser inden for

 

  • sparring om ledelse i kriser
  • individuel krisebehandling
  • rådgivning og dialog om ledelse og kriser på arbejdspladsen
  • workshops mhp. at afdække, hvordan livet i organisationen skal leves, hvis antallet af krisereaktioner skal nedbringes.

Kontakt justCHANGE for at høre mere…